Pages

Monday, April 2

I Wish! I Wish! :D

Assalamualaikum~
Wah setelah berweekend-weekend pasti semua tengah dok buat kerja yang terbengkalai or kerja-kerja yang baru datangkan. Almaklum-la hari MOnday katakan. Ngee~Ok hari ni sepatotnya kelas aku pukul 12. Tapi u know what, my class for this afternoon CANCEL! Woahhhhh HEAVEN bukan! So, aku tengah bersenang-lenang sekarang ni. HIHI. Kelas batal mungkin gara-gara ada konvo hari ni tak pon memang niat lecturer baik tak nak buat kelas. Sekian Terima Kasih~(Penutup bagi cerita di atas)

Ok, sangat seronok bila dapat menulis dekat blog tercinta neh. Hari ni nak cerita sikit tentang wish list aku. Takdelah wish list sangat pon sebenarnya. Cuma saja nak mengada-ngada dengan diri sendiri. Ngeh Ngeh Ngeh! Wish list aku ni biar aku explain sikit. Aku bukanlah seorang gadis yang tiada impian dan cita-cita. Cuma terkadang aku lupa apa tugasku, apa pekerjaanku, dan apa niatku berada di atas bumi ni. So, kadang-kadang tu bila bangun pagi aku macam tak tahu apa sebenarnya tujuan aku bangun pagi. Selain menghadirkan diri ke kelas, balik kelas, makan dan minum, buat kerja, bersosial(online, watching tv, dan buang masa) dan lain-lain. Tapi sebenarnya apa niat aku bangun untuk hari tu. Haishhh.. Sungguhlah aku hamba Allah yang khilaf. Sedih bukan kalau kita hidup macam ni. So, berubahlah. Bila bangun pagi tu sila capai every target yang korang target lah kan. Contoh, nak pergi kelas. Sila niat untuk belajar, dapatkan ilmu supaya dapat grad dengan baik, then boleh mintak kerja yang baik, balas jasa umi abah, lepas tu kumpul duit untuk diri sendiri, bagi yang dah ada calon, boleh kumpul duit untuk dirikan rumah tangga, lepas tu hidup berkeluarga dengan baik pulak, dan seterusnya. Tapi janganlah lupa tugas kita sebagai hamba Allah. Setiap hari, setiap masa, dan setiap saat kita bernafas atas bumi ni kerana Allah S.W.T.

Ok, rasanya cukuplahkan untuk aku bermukadimah kali ni. Terlebey sudah. Ok jom kita pergi tengok wish list aku buat masa sekarang ni.

1. Dalam lebih kurang 2 bulan je lagi insyaAllah aku akan habiskan diploma aku dekat PUO ni. SO, aku berharap dapat grad dengan pointer yang baik supaya aku dapat continue degree dekat Universiti yang layak untuk aku. Kalaulah tak dapat nak continue degree, biarlah aku dapat kerja yang baik dan halal untuk survive dalam hidup ni. Atleast, i make my umi and abah proud of me. :D

2. Ok, list yang kedua. Aku nak start kumpul duit. Rasa nak buat bisnes secara serius. Bisnes sambil-sambilan je. Sekurang-kurangnya adalah duit masukkan untuk aku kumpul.

3. Next list pewlisss. Hihi, list yang ketiga ni entahlah. Kalau ikutkan condition sekarang ni memang quite impossible lah. Tapi manalah tahukan. Rezeki tu kan datang dari Allah. Aku berkeinginan sangat nak menjejakkan kaki ke Mekah dan Madinah. Buat umrah dalam usia yang muda. Aku teringin sangat. Aku nak pergi dengan family aku. Buat umrah sama-sama dengan diorang. Mesti seronokkan. Aku nak kan hidup yang lebih berkat, yang lebih baik. Aku nak kan hidayah dari Allah.

4. List yang ke-4 ni mungkin ditulis terlalu awal. Huhu. Setelah melihat member dan orang yang dikenali bertunang dan berkahwin. Aku pon ada keinginan untuk bina masjid dengan orang yang aku yakin untuk aku jadikan imam aku. Dalam usia yang muda ni. So, aku berharap sangat rezeki dari Allah.

5. Kalau dah tulis list nak kahwin mestilah aku nak pergi umrah dengan dia dalam usia yang muda jugakkan. Haha. Ok ni GATAL!

6. Ok, ni wish list yang last buat masa ni and wish list yang ke-6 ni kekal. Aku nak jadi anak yang solehah buat umi and abah aku. Kakak dan adik yang baik untuk sibling-sibling aku. Peneman dan best friend yang always there untuk my special one. Kawan yang baik untuk kawan-kawan aku. Dan, menjadi hamba Allah yang baik untuk diri aku sendiri. :D

Oklah, aku tak rancang pon apa dia wish list aku. Apa yang ada dalam kepala aku tulis. So, mungkin akan datang wish list aku akan bertambah or berkurang. Jadi sama-samalah doakan yang terbaik untuk aku. Wish list aku ni bukan berupa harta benda contohnya, handphone, laptop or what so ever. Wish list aku ni adalah 1 doa yang aku harus usahakan untuk aku capai. Jadi from now, aku akan mula berusaha dan berdoa.


Sama-sama Doakan Cik Raihanah ye. :D

No comments:

Post a Comment