Pages

Saturday, August 25

Aidilfitri 2012

Assalamualaikum.
Hai my dear blog, how are you?? Never feel better right. Haha! Nasiblah blog dapat tuan macam aku. Nasiblah aku ni tak bela pets. Kalau tak kesian Nauzubillah.
Ok back to the title. Syukur Alhamdulillah Ramadhan untuk tahun ni dapat kita laksanakan. Dan dah seminggu kita menyambut syawal, berkunjung menziarahi sanak saudara. Alhamdulillah masih diberi kesempatan lagi untuk berkumpul beramai-ramai.
Tapi raya tahun ni dengan berumurkan 21 memang dah berbeza. Kalau dulu orang tanya buat apa sekarang bolehlah jawab "study lagi" sambil muka sengih-sengih. Lo nih, orang tanya buat apa segan pulok nak jawab. Jawab jelar "baru je habis diploma, dan baru je dapat kerja, hehe." Hehe tu wajib ada sebab malu-malu. So bila orang dengar dah kerja tu terus simpan balik duit raya untuk aku. Huh sedih betul. Haha kemain sedih. Sedih sebab zaman kanak-kanak tu dah berlalu.
So, raya tahun ni malam raya tu kami sekeluarga bergerak balik kampung pahang. Beraya kat sana. Then raya kedua balik rumah nenek dekat selangor. Macam tular kebiasaannya. Tapi yang sedihnya memori gambar untuk raya pertama dah terformat semuanya yang dalam kamera tuh. Hadoiiii.. Aku dah posing ala model taw, hilang pulak. Tapi sedihla sebab moment raya pertama memang berbeza, masing-masing muka seronok pakai baju baru. Hurmm takpelah dah hilang nak buek camnokan. Redha jelar.
Raya tahun ni bersederhana je, janji dapat jumpa family semua cukuplah. Alhamdulillah. Tahun ni tak boleh bagi duit raya lagi sebab gaji pertama pun tak dapat lagi. InsyaAllah ada rezeki adalah duit raya dari aku. Hehe.Oh ye, tak habaq pon lagi dekat blog ni, yang aku dah pun bekerja. Syukur Alhamdulillah dipermudahkan lagi Allah urusan aku. Kerja apa semua tu nantilah aku story. Now mood raya je dulu. Ok lar jomla kita tengok gambar apa yang ada saki baki dalam fon aku untuk raya ni.hihi!

Dah siap dah ni "Jom beraya!" (Masukkan duit raya dalam beg dulu)

Snap pic dulu noh!! :)

Posing dengan Abam!!

Dengan Hannan pulok!!

Dalam kereta ayong pon kena posing jugak!

Anak buah yang pertama Damia. Garang orangnya nasib dapat dukung. Geram betul.

Even tak dapat raya sesama dengan budak neh tapi nak jugok edit gambar sesame sebab baju raya kaler samalah tahun ni! Tanpa dirancang. Haha!

Cucu-cucu nenek. (Raya kedua)

Cucu-cucu atok. :)

Dari kiri : Ayah Long, Abah, Cik Arin, Anan dan Abhar.

Adik kandungku dengan sepupuku. Umi kata muka mereka sama. Dah dararh keturunan. ;)

Atok yang senantiasa cool. Sokmo suruh tangkap gambar dia. hihi. Hope atok sihat sentiasa.

Nenek yang di Selangor. Arwah atok dah meninggal tahun 2010. :(

Sepupuku Faris yang paling gojes dan baik hati. Ahaaiii cucu nenek. :D

Ni jelar gambar-gambarnya. Gambar umi abah dan satu family takde dah hilang. Huhu!! Nantilah bila kumpul ramai-ramai lagi kita snap okeh. :)

Dengan ini saya Raihanah Binti Zaid mengucapkan Salam Aidil Fitri kepada semua hamba Allah yang meraikan kemenangan umat Islam dalam melawan segala hawa nafsu di bulan Ramadhan. Mana yang baik kita teruskan. Mana yang tak elok kita tinggalkan. Jikalau ada silap dan salah harap 0-0 lah yek. :)




No comments:

Post a Comment