Pages

Friday, September 7

New World, New Life! #1

Assalamualaikum.

Dengan penuh skemanya feeling-feeling hari ni, terfikir nak membuat satu coretan di blog. :)

Dengan rasminya saya memaklumkan diri saya kini sudah tidak bergelar pelajar/penganggur. :p

Dengan suka hati mengisytiharkan bahawa saya sudah bekerja pada ketika umur saya 21 tahun 16 hari. Dibundarkan 21 tahun. :D

Ok dah sudah dengan segala dengan. Aku pun nak storyla pasal job aku ni. Bermulanya tanggal 1 Ogos (rabu), kebiasaan aku sesudah bangun dari tidur adalah kalau tak pergi cek sarapan apa yang ada, aku akan meluru ke laptop untuk online. Then salah satu benda yang aku buat adalah cek email! Then bukak je email ada satu email dengan subject "Invitation for Job Interview". Ya Allah! First email yang aku dapat pasal interview kerja. Aku diam je dulu buat muke rileks je. Usai je aku baca email tu aku diam kejap. Then, aku cuit bahu umi dengan berkata. "Umi, anah ada interview mi jumaat ni". Lepas tu umi pun memberikan reaksinya yang bersahaja. Hehehe. Sebenarnya aku tak ingat dialog lepas tu. Tapi lepas tu aku explainla kat umi kerja apa kat mana bila semuanya. TETAPI, bila aku cek company dan job yang aku apply tu ada cerita rupanya disebaliknya. Hadoiyaiii nye pon. Actually, sebelum ni time aku tengah semangat-semangat mintak kerja aku terpandang job ni. Mula-mula aku tak nak apply pon sebab ada word "marketing". Oh no! Tak mau aku jual-jual ni. Tapi lepas tu aku fikir tak kesahlah mintak jelar sebab salah satu requirement dia ni nak orang yang atleast ada blog. Then aku ni mempunyai blog dan minat. Tapi dalam hati, "Bukannya dapat pon." "kalau dapat pun macam 20% je". Then as usual la aku emailkan resume aku dekat company tu dan tulis lah sesikit ala-ala cover letter. Then a few days lepas tu diorang reply email aku, cakap akan baca dan teliti resume aku. So, sebab aku ni dah belajar cara terbaik macam mana nak dapatkan job aku pun reply balik email cakap terima kasih semua.Tapi dalam hati biarlah tak dapat job ni. Macam tak best je. Tulah rasa yang terdetik kat hati aku. Tapi bila dapat panggilan interview aku jadi macam nak pergi tak nak pergi. So nak tahu kisah selanjutnya baca pulak post selepas ini. Haha! Takut ada pulak yang tidur bila baca blog ni. Panjang sangat katanya. So, jumpa lagi lepas ni! Adiosss~

p/s :: First interview tu! (Ok second sebenarnya sebab time nak mintak tempat praktikal pun ada interview. Tapi praktikal tak kira la kan). Hihi!

Wassalam~

No comments:

Post a Comment