Pages

Thursday, December 15

New Look of My Blog!!!

Hye..
For sure la memang dah lama tak post entry apa-apa.Entah dah berhabuk dah bersarang labah-labah pon agaknya blog aku ni.hihi...memang rindu tahap tak ingat la nak tulis blog..tapi entah..kadang-kadang macam tak tahu nak tulis apa..kadang-kadang tu nak tulis tapi line pulak slow..kadang-kadang tu memang takde mood langsung..and kadang-kadang sibuk yang teramat..tapi dalam kadang-kadang tu habisla sudah semester 5 aku dekat PUO.

Semester 5 aku tamat dengan selamatnya..haha..means of 'selamat' tu no repeat subject..syukur Alhamdulillah..walaupun paper final sem hari tu sangatla mencabar jiwa dan raga..ada soalan tu langsung tak pernah tahu pon pasal apa..orang macam aku memang banyak excusenye..haha..tapi dah usaha walaupon usaha aku ni sentiasa tak cukup tapi alhamdulillah jugakla aku dapat kekalkan 3 pointer..tapi nak 3.5 above tu masih belum ada rezeki..aku rasa semester 5 ni lar aku mula faham dengan subjek-subjek yang aku belajar..

Kalau korang nak tawu masa semester 1 aku memang rasa macam budak tadika la..tiba-tiba je belajar pasal komputer..aku ni dah la buta IT..satu hape pon tak tawu..yang classmate aku ni pulak mostly ambil subjek komputer masa SPM..so tu satu kelebihan diorangla..bila lecturer tanya memang diorang dapat jawabla..yang aku ni ternganga-nganga tak tahu apa-apa..pelik macam mana diorang boleh tahu..and pelik kenapa lecturer ignore orang yang tak tahu macam aku ni..ambil mudah consider semua pelajar dia tahu..memang kesianla kat aku..tapi aku tak putus asa beb..tak dapat nak catch up semua aku pon belajar la mana yang aku tahu..sikit-sikit ilmu aku bertambah..alhamdulillah..and final semester 1 memang meletup-letupla result diorang..tapi bukan aku..aku punya result cuma bernasib baik..tak teruk sangat..then aku capai azam lagi nak buat lagi bagus dari semester 1..

ni pic masa semester 2..muka 18 tahun..haha

Tapikan semester 2 aku masih lagi terkejar-kejar..yelar yang lain subjek semester 1 memang dah dalam tangan diorang..yang aku ni nak genggam pon tak lepas lagi..tapi alhamdulillah pointer aku naik..sangat menggembirakan..then aku tanam azam lagi nak buat lebih baik untuk semester 3..kali ni usaha lebih lagi..and Alhamdulillah pointer aku naik lagi..aku memang happy sangat..biarlah aku tak sehebat orang lain..tapi aku tahu usaha aku..then semester 4 aku praktikal..banyak pengalaman dan pengetahuan yang aku dapat..skill-skill kerja pon aku dapat..Alhamdulillah..walaupun penat tu memang tak payah ceritala..eh aku dah ceritala dekat entry-entry yang lepas..
ni pulak masa semester 3..makin cun kan masing-masing!!haha..maklumla da meningkat ke 19 tahun.

ni time praktikal..muka orang berkerjaya..haha..dengan housemate baru yang memang best!

Then, semester 5 lagi kuatlah aku berusaha sebab subjek semester 5 ni bukan sebarang subjek..ada subjek kalau fail boleh buat kita merana seumur hidup kat poli..Alhamdulillah aku lepas semua subjek tu..result aku dengan semua classmate aku takdela memberangsangkan macam semester sebelum ni..tapi untuk aku..aku dah bersyukur sangat sebab lulus dan dapat kekalkan 3 pointer tu..pada aku kadang-kadang kita rasa usaha kita dah cukup..tapi sebenarnya banyak lagi usaha yang kita kena buat..

last pic muka time semester 5..no longer 'cun' tp vouge okeh..haha..umur da masuk 20 an..and banyak kenangan manis time ni.. :)

So, aku nak tanam azam yang lebih lagi untuk habiskan final semester..insyaAllah..usaha lebih lagi..hope aku habis diploma dekat PUO ni dengan jayanya..ameen..dan aku pasti alam pekerjaan mungkin lebih sukar dari menuntut ilmu..

Ok..memang dah banyak pulak la aku bercerita rasanya..stop kat sini dulu la..nanti rajin-rajin aku post entry lagi keyh..pada yang membaca entry ni doakanla kejayaan aku keyh..dunia dan akhirat..insyaAllah..hope korang pon tak pernah putus asa dan sentiasa berusaha untuk capai impian korang..ameen..


p/s:: eh sebenarnya aku nak cerita new look of my blogla..haha..why must be pink??haha..ak pon tak paham..cari-cari ni yang aku berkenan..janji tenang je aku tengok blog aku ni..hehe..satu malam jugakla aku dok edit blog aku ni..akhirnya siap jugak new look and beberapa pertambahan yang aku buat..ok bye! :)

No comments:

Post a Comment